Caspian-rapport

Jag har ju faktiskt en 2-åringt numera :-)
På Nyårsafton fyller alla hästar år, så min 'lilla' född 18 juni -09 är alltså 2 år, trots att han egentligen bra är
18 månader.

Passade på att mäta honom och han är ca 158 cm både bak och fram och han har lagt på sig lite mera och är faktiskt ganska jämn och fin i kroppen.

Provade för första gången någonsin att tränsa honom, tog ett träns med ett rakt äppelbett på och knäppte loss bettet på ena sidan innan jag satte på det över grimman.
Det var inga problem, när tränset var på och bettet hängde löst så passade han på att tugga lite på det och då var det enkelt att få det in i munnen och spänna fast det.
Han 'javvlade' och undrade säkert vad han fått in i munnen, ha ha. Så ledde jag in honom i boxen och tränsade av. Han är verkligen enkel att ha att göra med! 

Tyvärr blev bilden suddig, men här är lill-prinsen iallfall.


Kommentarer
Postat av: Amalia Josbo

Va fin han har blivit. Härlig resning:)

2011-01-11 @ 07:57:45
Postat av: Linda

Ja, min snutt :-))

2011-01-12 @ 13:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0