Presentation av mina hästar, del 1

Först ut är El Cheerio, eller Cherry som hon kallas. Cherry är ett halvblodsto född 1999. Hon är efter Chess och undan Elektra e. Electro. 162 cm hög.
Hon visades på fölvisning med poängen 888888, 48p och BIM. Mamma Electra ue. Maraton hoppade 9-10 på sitt 4-årstest och pappa Chess har startat 150 hoppning. Chess är e.Cortez och Chess mamma Felicia är även mamma till Feliciano. Morfar Electro har gått svår hoppning med Peter Eriksson i sadeln.

Jag köpte Cherry som 4-åring på hösten 2004. Hon hade då precis blivit avand från sitt föl. När hon kom hem till mig var hon tjock och hade pannlugg ner till nosen och lång man och var ej riden på över 1 år. Innan dräktigheten hade hon gått i skogen i alla gångarter.
Vi visade henne på kvalitets som 5-åring, där hon fick helt ok resultat, trots att hon var ganska oförberedd.

Cherry har ett supertemperament, enligt mig, och är orädd och helt otittig samtidigt som hon har mycket energi och är känslig.

Vi tränade dressyr för Anna Björkman och hoppning för Niklas Jonsson och Anna Danielsson, Lotta Björe, Maria Grane. Innan en skada satte stopp för fortsatt karriär startade vi 1.10 hoppning och även nån LC/LB dressyr.
Sommaren 08 betäcktes hon istället med Cartier och fick ett hingsföl i juni -09, El Caspian. 

Cherry är sedan våren 2010 utlånad som sällskapshäst till en kompis.
Som lite kuriosa kan jag berätta att halva Cherrys släkt faktiskt finns i Karlskoga numera: Cherrys 1:a avkomma El Lakej tävlas av Emma Asp, Hennes systerson El Lotus tävlas av Rose-Marie Gustavsson. Syster El Corsica och halvsyster El Lamina finns också här.




















Pappa Chess e.Cortez u.Felicia (F2) ue. Utrillo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0