Ridrapport

I onsdags blev det ridhuset för första gången efter träningen, försökte rida på samma sätt som då. Först lite skänkelvikningar i skritt och därefter svag öppna längst långsidorna i trav och nersittning. Skumpade som aldrig förr, men bestämde mig för att bita ihop och efter ett tag kändes det lite bättre. Sen galopp längst 4-kantspåret och med en volt på varje kortsida och långsida. När jag väl började rida så känner jag att vi är på rätt väg, även om det är MYCKET kvar i ffa vänster varv. Höger känns som alltid mycket bättre, om jag ska klaga på nått så, kändes hon lite matt. Allt som allt, blev det lite mer galoppjobb än vad jag kanske tänkt.

I torsdags red vi ut, en härlig skrittur runt sjön, det var ett atg sen vi tog den rundan och Z tyckte det var härligt trots att hon fick pulsa i snö, vi fick forcera några riktigt stora högar. Rundan var ganska upptrampad och det fanns scoterspår, så det var ganska lagom träning. Det är nog bra att vara lite försiktig och vänja in hästar med att pulsa i djupsnö..
Lite nyårssmällare hörde vi också, men det var inget Zinnia reagerade på.

I lördags blev det återigen en skrittur på kvällskvisten. Även denna gång valde jag och Zinnia, hon svängde själv av
vägen och klev genom en uppplogad snödriva, vägen nere vid sjön. Det var stjärnklart och faktiskt inte speciellt kallt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0