Träningsuppladdning

Laddar inför Johan-träningen ikväll, ska bli kul och välbehövligt! Vi har mer eller mindre 'vilat' oss i form pga isgatan, igår tog vi bara en kort skrittur ut. Dessutom har Z fått ett  broddtramp på samma bekben som förra gången, en lite större rispa denna gång, men hon ömmar inte och det är ej svullet.
Dags för skydd runt om ute??

Lät Z mer eller mindre bestämma vart vi skulle gå, så det blev lite pulsa i snö i stället. Hon gör mycket hellre det än tar vägen ner till ridhuset, ha ha. Mig passade det också bra, eftersom jag tycker det är lite otäckt att sitta på när det är så halt.
Det var fullmåne, minus 6 och nästan magiskt att skritta omkring i skogen. Härligt!

Tillbaks i stallet friserade jag lite och putsade sadel, träns och chaps inför träningen. Borstade svans, man och lindade upp lindor. Skönt att ha allt i ordning och smörjning av träns var välbehövligt, tror aldrig jag gjort det :-O ,köpte det på Skandinavium förra året.

Såhär såg vi ut i Askersund förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0