Vänsterproblem

Häromdagen hade jag hästkompis med till stallet. Red ganska oengagerat till att börja med, att rida och prata samtidigt är inte min starka sida :-)

Försökte rida lite förvända (svaga) öppnor i trav och sedan galopp. Galoppen i höger varv flyter på bra, men vänster var katastrof! Ända tills jag satte mig på en volt och RED, dvs slutade att känga mig fast i tygel och använde sits och skänkel istället.  Fick faktiskt ett par steg då jag fick rätt känsla.

Allt blir mycket bättre när
- jag rätar upp mig & sitter på rumpan
- slutar hänga i tygeln
- rider med sits och skänkel

Efter senaste dressyrträningen har det blivit värre och värre och jag hoppas verkligen inte att det är nått fel på henne! Suck!
Förhoppningsvis är det träning för Johan på torsdag, så så kan han titta och bedömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0