Vardagsfin

Taggad efter måndagens hästledighet (nåja, jag fodrade morgonen & fixade maten + mockade och tog en andra runda till stallet med halmbalen, men ändå ;-)  ) bar det av till ridhuset.

Z har förresten fått ett lite mindre busch-aktigt utseende eftersom jag envisas med att kamma över all man till rätt sida, före, efter och under ridpassen och jag har snabb-hackat i alla långa hår under ganaschen och faktisk friserat hovskägg + kronrand och så gör ju schockemöle-schabraket sitt till förstås. Lite halm i svansen spelar ingen större roll såhär en vardag :-)
Iallfall, skrittade ner till ridhuset och upptäckte påvägn ner att matten nog inte var riktigt lika vardagsfin: Hade letat fram ett par glömda ridbyxor och för ovanlighets skull matchade jag schabraket, men dessvärre har jag nog ökat ett par kilo sen ridbyxorna sist användes. Inte alls bra och faktiskt ganska obekvämt! Ska fundera på viktminskning alt att slänga slänga tillaks de där byxorna till samma hörn de hittades från!

Ridningen var dessbättre mycket trevlig! Började i skritt och red svaga öppnor längst långsidan och travade sen fram på 4-kanten innan jag trimmade lite extra i det besvärliga vänster varvet. Det är (som vanligt) mest jag som behöver koordinera mig, men jag jag lyckades få henne lite kortare och lite mera 'framme' i vänster varv och utan alltför mycket pass.
Som avslutning red jag förvänd öppna längst 4-kanten och sedan ett varv på volten på varje kortsida, där jag lade in en ordentlig halvhalt. Efter några varv gick förhållningarna igenom riktigt bra och även öppnorna flöt på bra. Fick sån där härlig känsla i traven, även i vänster varv, där jag verkligen har Z framför mig, så då avslutade vi och skrittade hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0