Flugmedel och BromsBroms

Det finns ordentligt med jobbiga insekter på betet och mitt flugmedel (Renons) funkar tyvärr inte speciellet bra.

Därför har jag surfat runt på nätet och hittade ganska snabbt Näckens BromsBroms. Jag använde det när Caspian var liten och gick tillsammans med sin mamma på samma bete. Det var det enda som jag tyckte hjälpte nämvärt och faktiskt höll bromsar borta. Jag betäller det härifrån.

Etersom det är några dagars leveranstid, så passade jag på att koka ihop ett eget flugmedel, efter ett recept i ridport.

Koka upp 1 l vatten tillsammans med 20g (en liten burk) Rosmarin. Sila ur Rosmarinet och tillsätt 2 msk vinäger 2-3 msk matolja.
Jag tillsatte även lite Citronella och Tee tee olja.

Det ska bli spännande och se om det hjälper!

Kommentarer
Postat av: Anki

Hemma-medel brukar funka bäst ju ;)

2011-07-26 @ 09:14:05
URL: http://ankialmlof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0