Powerwalk

Efter ett par dagars trimmande passade det bra med en powerwalk ute med Zinnia. Vi tog 'asfaltrundan' och damen skrittade på ganska faktiskt! 'Turen' tar ca 30 min vilket jag tycker är precis lagom för en skrittur.

Under tiden fick Caspian komma in och äta lite kraftfoder. Jag slängde även in en lönn-gren som han kunde sysselsätta sig med när han stod själv inne.
Det nya betet visade sig inte heller vara så kraftigt, så nu gör jag slag i saken och börjar tillskottsfodra kraftfoder. Trots en liten kula på magen så har han inte fyllt ut överlinje och rumpa än, vilket för mig är tydliga tecken på att han behöver lite mer protein.
Innan sommarbetet köpte jag en säck kraft grund som det fortfarande finns lite kvar i, men lägger han inte på sig återgår jag nog till hippo alfa (=högre proteinhalt).
Jag ska även ta och kolla maska på både honom och Zinnia.

Hästarna på sommarbete
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0