Solig söndag

I söndags åkte jag upp till stallet på eftermiddagen för ett ridpass. Det var ganska varmt och soligt men fläktade som tur var lite. Jag bestämde mig för ett pass på gräsplanen, Zinnia trivs verkligen där och det är smidigt eftersom det ligger så nära stallet (5 min skritt).

Efter två lediga dagar och en terrängträning före det var Z riktigt på hugget. Hon for i luften när det kom ett par cyklister och brände iväg i full galopp över halva ridbanan, ha ha, det tror jag aldrig kjag varit med om att hon gjort?! Men kul att även hon kan få överskottsenergi :-)
Man märker att hon verkligen gillar att jobba och hon frustade halva ridpasset igenom. Jag fortsatte att traggla med grundridningen: låg och rund form först i skritt på och sedan fortsatte jag med traven och övergångar trav-skritt-trav.

Som avslutning galopp, fattningar från skritt (funkade jättebra eftersom hon hade sån himla energi) och sedan övergångar galopp-trav-galopp vilket också fungerar ok. Det mesta av gårdagens jobb gjorde jag på voltspåret.

Sen skrittade vi hemmåt och jag svampade av damen och hon fick sin sedvanliga havre innan det var dags att släppa ut henne i hagen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0