8 timmar i stallet!

I måndags spenderade jag en heldag i stallet. Vi skulle högtryckstvätta hela härligheten och eftersom jag hade morgonjour så var jag på palst redan kl 8:00 för att fodra och släppa ut hästarna. Jag hann med ridningen och att ösa ur mina två boxar innan övriga stallinnevånare ankom på utsatt tid.

Sen högtrycktvättade vi i 6h!!! Phew! Man kan säga att utan elavbrott och vår omständige stallägare så hade vi kunnat korta ner tvättiden iallfall ett par timmar. Jag tror att vi sopade ur vatten ur stallet minst 10ggr :-O
Men nu är det rent och fräscht iallfall.

Vi bestämde att hästarna skulle få sova ute en eller ett par nätter för att låta stallet torka ur riktigt ordentligt. Jag gissar att det är en ganska trött Zinnia jag kommer träffa på inför nästa ridpass :-)

Vy över en av sommarhagarna ner mot sjön


hästflocken





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0