Arla morgonstund

Igår kände jag mig otroligt hurtig när jag sadlade på och skrittade iväg på en vid 8:30.
Jag är INTE morgonmänniska, så därför undviker jag att rida morgnar utan spar det normalt sett till lite senare på em eller kvällen, men jag misstänkte dock att jag inte skule vara speciellt sugen på en ridtur efter dagens aktivitet: högtrycktvätt av stallet.

Iallfall så blev det en riktigt härlig tur i morgonsolen. Jag red samma väg runt fallet, som jag gjorde drygt en vecka tidigare och denna gång kände nog Zinnia igen sig, för nu skrittade hon på ordentligt redan från början. Ett 'stopp' blev det, vid en sågbock som verkar vara väldigt otäck. Men sen passerade vi stenbumlingar och soptunnor utan minsta reaktion. Duktig 7-åring, ha ha.

Nu hade vi ordentligt driv i traven redan från början och även solvalla-nacken gick att parera ganska bra. Jag passade även på att rensa bort lite av den sly som var nerhuggen för att göra det lättare att ta sig fram, för den här slingan kommer jag förhoppningsvis kunna rida ganska ofta. Busgalopp ute i skogen är precis vad Zinnia behöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0