Hur viktigt är det med bra priser?

Vad är det sämsta pris ni vunnit på en hästtävling?

Jag fick för ett par år sen, vid en tävling i Hallsberg, en isskrapa i pris .
Det var inte Hallsberg själva som arrangerade tävlingen, utan en annan klubb, men jag kommer just nu inte ihåg vilken.
Tävlingen hölls i juni/juli, så det var ju inte riktigt säsongsanpassat? Dessutom så hade jag ju antagligen kunnat gå in på vilken bensinstation som helst och FÅTT motsvarande iskrapa, med företagsnamnet tryckt på, alldeles gratis.

På samma tävling ingick div 3 i hoppning och jag minns att vinnande laget vann en varsin plastdunk...
Jag menar, kunde man som arrangerande klubb inte åtminstoe ha kostat på ett pris med hästanknytning?

Min sambo bestämde sig vid ett tillfälle att strunta i att anmäla sig till en golftävling för att prisbordet brukade vara så dåligt. Samma golftävling fick också väldigt få starter,eventuellt just denna anledning. Då var detta på inte sätt någon proffstävling, utan en helt vanlig amatörtävling.
Men med tanke på att dessa tävlingar 'brukar' dela ut 32 tums tv-apparater och cyklar i första pris, så kan jag faktiskt förstå resonemanget.

Vi hästägare verkar vara ett betydligt mer överseende släkte eftersom vi anmäler till lokala tävlingar där priserna är mil ifrån en ny tv eller cykel. Vad beror det på???

Å andra sidan, så var det faktiskt väldigt få starter i Sikfors i söndags, nu vet jag ju inte om det berodde på ett dåligt prisbord, men faktum är att jag, för min tredje palcering fick en regncape modell XXXXXXXL och ett paraply. Båda produkterna med företagsnamnet tryckt på.

I anmälningsavgift betalade jag 150 kr och om jag minns rätt så står det i TR (eller har stått?) att rosett + plakett + hederspris ska motsvara anmälnings + startavgift. En plakett gissar jag kostar runt 20-30 kr och detsamma för en rosett.

Hur som helst så tyckte jag att Sikfors var en ganska ok tävling med bl.a stor framridning och trevliga arrangörer, så chansen finns att jag återvänder dit, trots prisbordet ;-)

Som vädret ser ut idag, så kasnke jag ändå får bra användning för mina priser ? :-D

Kommentarer
Postat av: Märi

Du får se det från den ljusa sidan att om du och Henna ska iväg nånstans behöver ni inte köpa ett extra regnställ (som kostar pengar :)) utan ni får plats bägge två i samma ;) Haha

2011-06-23 @ 11:05:50
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha

Ja och om det är någon som inte har ett tält till tex 'Putte i Parken' så kan de ju få låna regnstället och tälta i :-)

2011-06-23 @ 11:07:44
Postat av: Therre

Det stod i TR så sent som förra året, men de har nu plockat bort den regeln. Tycker det är uruselt att klubbar inte kunde följa de "reglerna" (ens förra året!) ang hederspriser eller ens vilja vara en arrangör med bra priser som ryttarna kan ha användning för.

Skämmes på dem!

2011-06-23 @ 14:25:43
URL: http://therre.bloggagratis.se
Postat av: Therre

Oj glömde ju, grattis till placeringen!

2011-06-23 @ 14:26:12
URL: http://therre.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Tack o bock!



Tyvärr är man inom hästsporten alldeles för dåliga på att skaffa sponsorer (& då menar jag inte reklam-saker som företag skänker) och då blir det såhär.



2011-06-23 @ 16:40:09
Postat av: Anki

Hahaha!! Vi kan byta om du vill, du kan få mitt kak-fat med rosor på som jag fick för första platsen, haha!

2011-06-24 @ 06:50:11
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Märi

Det är ju mitt kakfat ju !! ;) hahaha

2011-06-24 @ 10:31:45
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0