Resume av midsommarhelgen

Zinnia och jag har varit ute i skogen och 'rejsat'. Jag har ÄNTLIGEN hittat bra galoppvägar och nu ska hon banne mig ridas ut så mycket att hon slutar att gå och spänna sig och titta :-)))

På midsommarafton red vi den 'oridinarie' turen över fallet och dagen efter, när vi båda var lite matta (Zinnia pga gräs och jag pga föregående dags midsommarfiande) tog vi och utforskade lite nya vägar. Jag hade tänkt att ta en en lugn tur, men när jag hittade en lååång uppförbacke så passade vi på att galoppera på ordentligt.

I torsdags tog vi med Caspi på en promenad till ridhuset, vi tog vägen vid stranden och eftersom det blåste ganska friskt så slog vågorna mot strandkanten. Detta i kombination med att vi även passerade allsköns 'otäckheter' såsåm utemöbler i plast fick Casp att skaka ganska ordentligt, men han har sånt förtroende för sin matte att han ändå fortsätter förbi. Ett tag trodde jag nästan han skulle hoppa upp i knät på mig. Söta häst :-D

För övrigt har vi vant in hästarna på det nya betet (gräs till knäna) och de fortsätter att gå ute dygnet runt och ha det skönt. Härligt!

Hästarna i 'nya' hagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0