Slappa stalldagar

Hästarna har fått fortsatt gå ute på natt, av bara farten :-) och jag tror de uppskattar det. För min del innebär det ingen mockning och inget höpackande och jag gör därmed stallet på ungefär halva tiden.

I fredags skrittade vi ut en tur och passade då på att leta reda på en ny vägsträcka. Spännande tyckte Z :-)
I lördags blev det en vilodag, mer för mattes än Zinnias skull.

I söndags sadlade jag däremot på dressyrsadel igen och för omväxlingskull begav vi oss ner till dressyrbanan. Vi har knappt ridit där i år, mestadels för att vi ej får vara där när/om det dammar. Z var väldigt pigg och frammåt när vi travade igång, faktiskt var det ganska nära att jag hamnade i gruset när hon helt plötsligt tvärnitade och slängde sig åt sidan. Inte vet jag vad hon såg, men det blåste halvstorm, så hon är förlåten.

Joggade fram på fyrkantspåret och lite voltspår innan vi provade på lite svaga skänkelvikningar halvt- och snett igenom. Jag har verligen svårt att få till hjälpgivningen i skänkelvikning åt höger, så det ska jag fortsätta träna på. Det blev mest travarbete denna dag innan vi avslutade med lite galopp och galoppen är verkligen fin. Lite svårare i vänster varv, men det går bättre och bättre där med. Ett härligt ridpass!

Kommentarer
Postat av: Anki

Kan ju tänka mig vilken tid det sparas på att ha ute på natt, hur gör du med fodring?



Kul det ska bli på söndag!!!

2011-06-14 @ 09:09:25
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Anonym

Zinnia får bara ett halvt kilo havre + mineraler som jag ger efter att jag ridit. Jag törs än så länge inte ge mer kraftfoder eftersom betet var ganska kraftigt förra året.



Ja, ser fram emot söndag! :-)

2011-06-14 @ 09:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0