Tävlingsrapport

Till denna tävling hade jag organiserat mig själv lite bättre och såg därmed till att lasta och göra iordning vara på plats i god tid  (förra tävlingstarten blev ju till viss del förstörd av att jag fick en alldeles för kort och därmed stressig framridning).

Vi sadlade och gjorde iordning till första klassen som var en LC:1.
Jag tyckte Z kändes glad och positiv när vi började trava fram och framridningen var väl tilltagen, vilket är ett klart plus från mig. Jag tyckte inte heller att det kändes stumt, vilket arrangören hade varnat för. Däremot var den lite ojämn, men inget som bekom oss nämnvärt.

Framridningen blev lite i kortaste laget, jag hann tex inte riktigt att ta iegno galopppen som jag hade velat och jag hade inte Z riktigt så lösgjord som jag hade velat, men jag tyckte ändå att programmet flöt på helt ok. Inga större missar och 175p, 65 % blev resultatet. 
Vi fick dessutom vår allra första 8:a (på en trav volt), men däremot en 5:a på skritten (bristande 4-takt) och på höger galoppfattning, där jag slarvigt nog gjord en alldeles för otydlig fattning vilket ledde till dålig fattning. I övrigt var det 7:or och 6:or.
Med detta resultat hamnade vi förtsta utanför placering för tredje tävlingen i rad! Men nära skjuter ingen hare
;-)

Extra roligt var att min klubbkamrat Anki vann LC:1-klassen på tävlingsdebuten med sin häst Delilah. Grattis!

Till nästa klass, LB:1 tog jag lite bättre tid till att rida fram och Z kändes riktigt fin är det blev vår tur! Jag kom ihåg programmet och hade en väldigt bra känsla även inne på banan, hon var väldigt mjuk och följsam och inte heller i detta program fick vi någon större miss.

När jag läst kritiken kunde jag konstatera att vi fått vår andra 8:a, på en av seprpentinbågarna och återigen betspod åprotokolet av 7:or och 6:or bortsett från skrittprogrammet (mellanskritt-ökad skritt-mellanskritt)  som resulterade i en 4:qa. Vi  fick ihop hela 190p och 65.52%! 
Jättekul och skönt att vi varit så jämna! Våra procent räckte till en delad tredjeplats och ÄNTLIGEN fick vi vår rosett :-D
Det blev dessutom vår första placering i LB. Wiii! :-))

Fina Zinnia





 


Kommentarer
Postat av: Anki

Tack!! =) Grattis till er oxå, det var en jättefin ritt!

2011-06-20 @ 20:34:57
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Linn Ingvarsson

Bra jobbat Linda! Såg filmen från ritten och måste ännu en gång poängtera vilken trevlig takt hon har!

2011-06-25 @ 14:58:43
URL: http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0