Trim trim

Numera är jag i stallet ganska sent på kvällarna, så Zinnia var sadlad och klar först vid 19.30-tiden igår kväll. Vi skrittade först ut en liten runda och sedan styrde vi kosan mot fotbollsplanen för att trimma litegranna.

Jag red ganska kravlöst och mycket på 4-kantspåret. Efetrsom det inte finns några staket, så får man jobba automatiskt med rakriktningen, jag har sagt det förut och säger det igen, det är mycket nyttigt :-)
Vi fortsatte att jobba på en rund och lägre form där bakbenen inte får bli för långsamma. Jag har börjat hitta 'knapparna' mer och mer och numera kan jag rätta och driva till och Z svarar frammåt och aktiverar de där bakbenen.
Hon var väldigt positiv och mju och jag fick en jättefin känsla stundtals.

Jobbade endel med övergångar skritt-halt-skritt och även trav-skritt-trav. Lade travjobbet före galoppen och det funkade faktiskt bra det med :-) . Sen avslutade vi med galopp ut på 4-kanten och lite längningar, som hon svarar fint på. Däremot får jag inte tillbaks henne riktigt som jag skulle vilja, så det ska vi traggla vidare på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0