Fullt hus

Igår var det fullt ös i ridhuset! 4 transporter stod parkerade utanför när Z och jag begav oss hem efter avslutat pass.
Trots det så kunde jag få till riktigt bra ridning.
Z kändes riktigt fin, pigg och mjuk i kroppen. Vi fick lite extra hjälp på traven eftersom en av hästarna, en 4-åring, tömkördes och den där långpisken var lite otäck tyckte nog Z. Matte däremot har bestämt fler träffar med piskföraren :-)))
Red mest lösgörande och var noga med att få svar på skänkeln och att Z skulle skritta på i lite snabbare takt, tyckte faktiskt inte att det blev fullt lika mycket pass som vanligt (?). Hur som helst så lev hon fin ganska omgående i traven, efter detta jobb. Gjorde samma sak där och flyttade bakdelen litegranna. Vågade mig tom på lite nersittning och visst skumpar jag enhel del, men det känndes ändå helt ok!
Avslutade med galopp på volten och minskade volten, för att få henne att trampa under bakdelen ordentligt och vi får in snitsen på detta mer och mer!

När vi kom tillbaks till stallet så möttes vi av den här grisen :-)

Caspian tar en tupplur på kvällskvisten


När matte smugit tyst tyst i stallet, trynade grisen in totalt. Zzzzz




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0