Storm!

Jag fick revidera min plan för uteridning igår. Det blåste STORM!
Istället skrittade vi ner till ridhuset precis när det började skymma. Det friskade i så att jag nästan trodde att hela ekipaget skulle blåsa bort. Just detta kan vara enda nackdelen med mitt nuvarande stall, det blåser ofta ganska friskt, eftersom det ligger så nära sjön. Men å andra sidan så har fälten blivit snöfria på bara ett par dagar och det är skönt!

Nere i ridhuset fick vi sällskap av fyra andra ekipage, och det hör till ovanligheten att så många rider samtidigt! Så det är bara trevligt med fler ryttare :-)
Just i går var jag ganska fokuserad och hade tänkt att bara rida ett kortare pass. Z kändes från start ganska pigg och fortsatt självbärig, så problemet denna dag var att jag hade vääääldigt svårt att sitta ner, ha ha. Tror jag koncentrerade mig för mycket på sitsen istället för att rida!
Red enbart travarbete och tvingade mig periodvis till nersittning, vilket inte kändes bra alls, dessutom hamnade min skänkel hela tiden för långt bak och det var omöjligt att få fram den.
Red lite övergångar som faktiskt funkade ganska bra och på slutet red jag även lite embryon till mellantrav på  långsidorna. I det stora hela kändes passet ganska bra eftersom hon jobbade på och faktiskt kändes ganska stadig i formen, men jag måste tänka på att runda till henne mera i formen då hon annars blir för hög.

I kväll är det dags för hoppträning igen, så det är bara att slänga på hoppsadeln och förstöra sitsen ytterligare, ha ha.

Dressyrsadeln Wintec Isabelle Werth


Hoppsadeln Prestige Versailles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0