Tappsko, igen!

I söndags kom Zinnia in utan framsko.
Bah! Jag hade bokat ridhuset och skulle hoppa lite småhinder. Fick dock lägga den planen på hyllan och ställde ut Z i hagen igen.
I väntan på att Z skulle få skon påslagen igen fick jag en släng av magsjulan. Inte kul!!

Min toppen-hovslagare fixade iallfall så en annan hovslagare kom och slog på skon idag. Bra, fö Z var rejält om och halt och hade puls. Hon är verkligen känslig och kan inte gå/ridas utan skor. Hur som helst sitter ny sko, sula och 4 broddar i igen och imorgon hoppas jag kunna rida igen.
Återstår att se hur läget är inför Johan-träningen på torsdag, men jag hoppas såklart att ömheten försvinner.

Efter att ha piggnat till  efter kräksjukan, passade jag även på att gå ett varv runt hagen med en burk Crib-halt i högsta hugg, mina hästar älskar nämligen att gnaga på precis alla stolp som finns. Drog även in lite sly, så de har nått annat att gnaga på istället.

Förresten! Har nu anmält mig till årets fölrsta tävking. Tada!


Kommentarer
Postat av: Märi

Hoppas hon piggnar till så Johan blir av :) Vart bär det av på tävling ? :D

2011-03-15 @ 21:05:21
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Amalia Josbo

Ja kan ju säga att även Cherry älskar att äta på ridbane stacketet, fast ja har en hage med mycket med träd ;)

2011-03-16 @ 07:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0