Tredje gången gillt

Sammanfattning av helgen: I fredags bar det av till Kungsör (inte Köping som jag trodde :-) där skrevs det köpekontrakt på en hbl 2001. En rejäl gosse som vi utan speciellt mkt övertalning fick in i transporten och sen stod han som ett ljus hela vägen till Karlskoga. Ska bli mkt spännande att se vad det blir av denna kille! Obs: det är inte jag som köpt fler hästar, jag har så det räcker ;-)
Det blev därför lite väl sent för en ridtur, även om Z hade mått bäst av en skrittur ut, efter torsdagens genomkörare.

I lördags var jag i stallet 3ggr :-) Först morgonjour då jag även passade på att pensla stolparna i hagen med 'cribhalt', gnagarna har varit framme! Passade även på att dra in lite mera sly hagen, allt för att avlasta de utsatta stolparna.
Sen bar det iväg för att hämta halm och därefter blev det en tur, i trevligt sällskap, till Botorp för att spana in dressyrtävlingarna. Det var de närmast sörjande som var där, kanske pga det strålande vackra vädret. Hann iallfall se Anki och Peach som red hem en fjärdeplats till KRT. Snyggt jobbat! Anki var inte helt nöjd, men jag tror jag lyckades övertyga henne om att en rosett aldrig är fel :-)
Sen tillbaks till stallet och en skrittur ut. Tredje gången gillt så att säga!

I söndags var jag ambitiös och plockade fram lite hinder för lite markarbete. Det gick ganska ok. Var på Z ganska ordentligt och i slutet var hon ganska fin och hyffsat fram för hjälperna och ganska ok även i vänster varv.

I kväll hoppträning! 

zinnia utanför ridhuset feb (?)-2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0