Hoppträning

Igår var det dags för hoppträning igen. Dagen till ära krängde jga på mig Domani-ridbyxorna som hängt oanvända ett bra tag. Och jag fick plats i dem! Wii! Nu återstår bara att seom jag kommer i ridkavajen också, eller om jag får backa tillbaka till den inte alltför tighta varianten. Ja, det finns mer att ta av :-)))

Träningen igår var helt ok. Fortsatte mitt upplägg med framridning i friskt tempo och mjuk hand och det verkar ge resultat för hon var faktiskt snäppet bättre i går! Efter att ha varit på henne och duttat med spöet för att väcka uppp den långsamma bakdelen blev hon riktigt fin i traven när vi väl började hoppa. Hade ett väldigt mjukt stöd i handen men samtidigt sug fram till bettet.

Vi hoppade fram på ett litet räcke med trav bom, landa och lägga en volt till (ve och fasa) vänster varv. Otroligt nyttig övning för oss. Hela passet bjöd faktiskt på mycket vänstersvängar. Därefter la vi till vänstersväng och ett räcke på volten
och avslutade sen med hela linjen plus en trippelbarr snett igenom, långsida oxer-räcke relaterat avstånd 6 galoppsprång, in på volten och över räcket, lång anridning och en kombination på andra långsidan.
Vi fick väl inte till det riktigt lika bra i galoppen som i traven, men det var ganska ok. När hindren kom upp lite började jag direkt att ratta lite för mycket, men som tur är så är ju Z en klippa och reder ut situationen ändå. Jag har helt klart mycket att jobba på, som min balans tex, men det var helt klart bättre i den mån att Z var betydligt snärtigare (om man nu kan säga det om henne) och därmed mjukare.

Jag kan säga att jag var helt slut efteråt! ha ha

Zinnia på hoppträning för Anna Danielsson dec -09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0