Diss till tävlingsarrangör

Sista omgången av div 3 dressyr arrangerades av Föreningen Linde Ridskola. Det var en markant skillnad på anläggningen om man jämför med tex Wittvång där omgång 2 gick av stapeln.

Wittvång hade ett gigantiskt ridhus med jättefint underlag och tillika två fina utomhusbanor, medans framridningen i Linde bestod av ett litet ridtält och en ojämn gräshage. Tävlingsbanan låg inklämd med långsidan mellan ridtältet och cafeteria/sekriatariat, och med collecting-ring på kortsidan framför, blev det nästan omöjligt att se ekipagen inne på banan 

Anläggningen kan man ju som arrangör inte göra så mycket åt, åtminstone inte på själva tävlinggsdagen.
Däremot kan man ju som arrangör försöka vara lite tillmötesgående mot de ryttare som väljer att tävla på anläggningen.
I Linde hade man lottat  starterna så jag startade som nr 2 i LC:2 med startid 08:24 samt näst sist i LB:0 med startid 15:41. Det innebar alltså att jag hade  7 timmar och 20 minuter mellan mina starter :-O

Sånt kanske kan hända, men det som gjorde mig besviken var att man inte visade någon sem helst vilja att lösa problemet ens när jag påtalade det?! Jag fick helt enkelt stryka starten i LC:2.

Jag såg även ett annat exempel på en ryttare som red sina båda klasser med starttid 08:00 och 08:48.
Det blev alltså en betydligt kortare tävlingsdag för denna ryttare ;-)

Alltså blir det diss till Föreningen Linde ridskola! Troligtvis kommer jag INTE att åka och tävla hos denna arrangör igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0