Grundridning

I lördags kväll blev det en härlig ridtur på fotbollsplanen. det blåste storm men eftersom solen värmde, så gjorde det ingenting. Z trivdes som vanligt när jag rider där och var riktigt pigg och frammåt.

För omväxlingsskull lade jag mest tid på travarbetet och hon kändes fin! Jag red (som vanligt ;-)  ) rent grundarbete, och var noga med att hon skullle vara rund och djup i formen. Hon börjar verkligen släppa igenom även i vänster sida och det gör att det numera nästan känns lika bra i båda varven.
Galoppperade några varv och här släppte hon inte igenom sidorna ordentligt, även om galoppen blir relativt bärig, så galoppjobbet ska jag fortsätta med nästa ridpass.

Zinnia i Valåsen 2009



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0