Fina, fina Zinnia - lagrapport div 3

Hade en jättebra känsla på framridningen till lagklassen, LB:0. Z kändes mjuk och 'ihop', lätt i handen men samtidigt jämn på båda tyglarna.
Känslan höll i sig även inne på banan och dessutom höll domaren med mig! Vi red ihop hela 65,62%! Procenten hade blivit ännu lite högre om jag inte klantat mig och ridit fel väg, men efter en sån fin känsla kvittar det lixom :-)
Jag hamnade första utanför placering, men det spelade inte heller så stor roll, även om det såklart är kul att få rosett och plakett.

Riktigt bra gick det även för lagkompisen Ylva Åkerberg som lotsade runt fina och stadiga Bellmondo på hela 67% och en total fjärdeplats i klassen.  Superbra jobbat!
Ida Eriksson och Biggen (som är unghäst) hade otur med att hamna helt själva på sin bana och Biggen blev riktigt spänd och efter en galoppfattning hoppade han helt sonica över staketet! Stackars Ida, men så är det med unghästar: allt kan hända! Det är bara att ta nya tag!


Kommentarer
Postat av: Anki

BRA jobbat!!! =)

2011-05-16 @ 07:36:04
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Linda

Ja! Man kan väl säga att vi presterade på topp. Z var jättefin!

2011-05-17 @ 08:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0