Helgen

I fredags tog jag och Z vår sedvanliga power-walk, det har blivit ett återkommande element :-) Dels är det skönt även för matte att röra på benen och ska man ändå bara skritta, så spar man lite tid genom att inte borsta, sadla och tränsa.
(Nej, jag borstar inte mina hästar varje dag, om jag inte ska rida. Har svårt att tro att hästarna mår bättre av det? Eller vad tror ni?)

I lördags trimmade vi ett pass på fotbollsplanen, trots att det är sand under gräset, så känns den faktiskt ganska stum.
Hur som helst så blev det ganska mycket galopp eftersom hon blir riktigt fin även i traven efter det. Hon var ordentligt taggad efter att jag ridit några tempoväxlingar och hon nästan drog för mig i vänster varv, ha ha.
Fortsatte att fila på 'verktygen' jag fått från de senaste träningarna, jag känner verkligen att det är MIN egen ridning/känsla som måste trimmas till. Och, det känns bättre och bättre! 

Sen blev det årets första ordentliga bad för Z och trots att vi inte kan Binda upp hästarna, utan spolar med en trädgårdsslang bakom stallet, så står hon nästintill som ett ljus. Putsning och knoppning sparde jag till söndagen och istället åkte jag hem för att kolla på melodifestivalen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0