LB:0 Wittvång /LB:0 Gyttorp

Tänkte göra en jämförelse av programmen i Gyttorp och Wittvång.
I Gyttorp, i april red vi på 58,44 % ooch en månad senare i lyckades vi rida på den fantastiska procenten 65,62 % (trots felridning).
Jag fick faktiskt totalt hjärnsläpp, och hade ingen aning om vart jag skulle, ha ha, trots att det var ANDRA gången på samma dag jag red programmet?!  
Är det nån annan som fått hjärnsläpp på tävling? Antar att det hände ALLA, nån gång (och mig kanske fler gånger :-)  )

Denna gång så bestod bedömmningen av enbart 6:or och 7:or! Fick tom en 7:a på nån galopplängning.

Poängen inom parantes är poängen från Gyttorp och poängen efter, från Wittvång:

Gångarterna (frihet och regelbundenhet): (6/12) 6/12

Framåtbjudning (vilja att röra sig framåt, elasticitet, mjukhet i ryggen och bakbensengagemang) (5/10) 7/14

Lösgjordhet (eftergift på tygeln, formen, acceperande av bettet, harmoni, läytthet och mjukhet vid rörelsernas utförande, uppmärksamhet, fortroende och lydnad) (6/12) 7/14

Ryttarens sists och hållning - korrektheten och finheten i samt effekten av hjälperna (6/18) 6/18

Korrektheten i uppvisningen (hörnpasseringar, ridningen mellan rörelserna, programlinjernas följande) (6/12) 7/14

Domarens (Lina Hägg) kommentar var: Villig och positiv uppvisning. Kunde visa lite bättre skritt & blir ibland ngt 'gapig' men behåller bjudning.

Det återstår fortfarande att förbättra sitsen!
Hur som helst så är jag supernöjd med ritten och känslan och hoppas nu att jag kan bibehålla det till nästa tävling den 29/5 då sista omgången div.3 går av stapeln.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0