Long time no seen & tävlingsrapport

Men här kommer en snabb rapport från tävlingen i söndags. :-)

Vi hamnade första utanför placering, igen! Otroligt retsamt eftersom jag hade några småmissar och utan dem hade i faktiskt varit på prispallen. Men så är det ju, om inte 'om' fanns ;-)

Protokollet innehöll genomgående 6:or och 7:or, förutom omslag i ena galopplängningen somblev en 4:a  och en 5:a i en halt där hon blev mot hand och väger bakåt.

Det positiva var en 7.a på en travlängning och även 7:a på skritten, inget passande :-)))
Dessutom fick vi en 7:a på Zinnias gångarter!

Kritiken var också trevlig: Prydlig uppvisning på häst som blänker till bitvis.

Vi fick iallfall på 60,94 % vilket jag faktiskt får vara ganska nöjd med. Domaren (Anna Jacobsson) verkade ligga väldigt lågt, eftersom det var 33 startande i klassen och hela 23 ryttare som inte red godkänt utan hamnade UNDER 60 %
:-O

Jag hade ingen speciellt bra känsla på framridningen och följdaktligen inte heller i programmet. Hon blev lite för tung i handen och lite 'tom' och då blir övergångar etc svårt att genomföra. Jag tror detta berodde på att jag blev lite stressad av lite för snålt om tid och då kom jag aldrig till riktig ridning.

Det var ganska besviken på att jag ej fick till ridningen ordentligt, men får väl ändå vara glad över att vår lägstanivå har höjts ett snäpp!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0