Mjuk häst

Z var riktigt mjuk och fin på gårdagens hoppträning. Allt 'dressyrande' börjar ge resultat! Övningarna vi började med kändes därför ganska lätt, galoppbom, kryss, galoppbom. Även när vi fortsatte med samma koncept på böjt spår, dvs en 'dogleg', så kändes det ganska lätt.

När vi sen gick över till lite mer banhoppning så var hon enligt Niklas i bra balans och han tyckte tempo och balans var bra och att det, om man jämför med tidigare (när jag rattade för mycket ;-) ), så såg även detta 'lätt' ut.

Själv hade jag däremot känslan av att hon var lite seg och inte riktigt tog skänkel fram och att det inte heller var så reglerbart bakåt. Nu tror jag att detta kan bero lite på var Zinnia är, rent styrkemässigt och jag får kanske nöja mig med att det är lite jämntjockt, som Niklas brukar säga.

Men ni vet hur det är, när man haft superbra känsla, så letar man efter den igen :-) Hur som helst så, måste jag så här i efterhand vara nöjd med passet!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0