Programridning och trimma ORDENTLIGT

I söndags var det dags att träffas och rida igenom programet inför nästa söndag, då omgång 2 av div 3 ju går av stapeln. 2/3 delar av dressyrlaget var på plats och vår snälla klubbkamrat Bibban gav oss en RIKTIG genomkörare.

Jag tyckte Z kändes ganska pigg och glad när vi red fram, trots att vi höll till inne i ridhuset. Men det visade sig attt jag red fram henne, alldeles för överilat och att jag istället skulle hålla ihop henne mycket mer på yttertygeln! Dessutom fick jag inte 'mecka' för mycket med innertygeln, utan skulle använda överskänkeln för att ställa och forma innersida. Och oj vad fin hon blev stundtals! 
Riktigt reglerbar, med 'mycket' tryck och lätt oh fin, men stadig, i handen. Sen orkar jag inte hålla ihop detta ett helt program, eller ens ett helt varv, men det är iallfall en mycket angenäm känsla att eftersträva! 

Red sen igenom programmet, vilket var ok, bortsett från att vi fick svårt och miss i kommunikationen i vänster fattningarna och att jag hade svårt att komma ihåg programmet.

Denna veckan ska jag försöka rida igenom programmet minst en gång till. I kväll ska jag trimma på gräsbanan, tisdag blir det ett skrittpass ut, onsdag trimma igen och på torsdag träning för Johan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0