Hoppträning efter långt hoppuppehåll

Förra veckan bjöd på ett par svettiga ridpass i ridhuset (belysningen på utebanan fungerade fortfarande inte) men som tydligen gav resultat, för på hoppträningen för Niklas kändes hon riktigt fin stundtals.

Vi har ju inte hoppat på vääääldigt länge, men trots det så blev hon relativt mjuk i kroppen efter några varv på övningen som bestod av hinder på serpentinen och galoppbommar. Som avslutning lade vi på ett par oxrar snett igenom och som avslutning en långsida räcke - oxer (?) med relaterat avstånd.
Detta kändes relativt lätt och okomplicerat och jag sa till Niklas efteråt:
-Vi har vilat oss i form!
-Ja, så dåligt var det inte, svarade Niklas, även om ni har haft bättre träningar
-Ja, nu menade jag att jag tyckte det var ganska bra ;-)
Inte alltid man har samma bild som tränaren, ha ha ha

Hur som helst, det var långt ifrån perfekt, men eftersom vi inte hoppat på så länge och pga att jag fick Zinnia såpass mjuk och framåt så var det helt klart ett lyckat pass (enligt mig ;- )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0