On the roll

Ytterligare ett bra ridpass är avverkat. Lyset på ridbanan fungerar fortfarande inte, så det fick bli ridhuset igen. Men jag ska inte klaga, för snart nog lär jag sakna ridhus :-)

iallfall, gårdagens ridpass bestod mestadels av skritt och trav. Jag fortsatte att jobba med att få en jämn bjudning på båda tyglarna och med att få henne rak och inte låta ytterbogen sladda iväg.

Red lite volter och snabba övergångar. Jag hade satt på mig spårrar till detta passet, och jag får nog erkänna att det gav lite bättre resultat. Normalt sett använder jag dessa enbart på träningar, men jag ska rida med dem ett tag nu, eftersom hon lätt blir lite loj och oenergisk.
Gjorde även en 'unghästövning' där jag fattade galopp på långsidorna och strax före kortsidan gör ett avbrott till trav, och där hästen ska bjuda frmmåt ordentligt i övergången, och sedan innan nästa långsida så fattar man ny galopp.
Zinnia blev riktigt pigg och glad efter detta och sammantaget blev även detta ridpass riktigt bra!

Det var fullmåne när vi sen skrittade hem över fälten och vinstilla och krispigt i luften. Lägg därtill utsikten över Karlskoga stad som tornar upp sig över Möckelns strand och så förstår  ni vilket vackert lanskap jag red i!

Zinnia på MB 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0