Stortvätt

Nu har jag ÄNTLIGEN tvättat i stort sett alla hästgrejer! Täcken, schabrak, grimmor, lindor och skydd. Känns otroligt skönt när det väl är gjort, så att säga.

Det är inte helt enkelt att få sina hästgrejer tvättade, det krävs STORA maskiner för att tvätta vintertäckem med 300-400g foder. Dessutom genererar det en heldel hästhår och sambon är inte laldeles överförtjust när spännen och grimmor slår i tvätttrumman. Hmpf.

För ett antalår sedan lämnade jag helt sonika in mina vintertäcken på kemtvätt! Det var kostade, om jag minns rätt, ungefär en 100-lapp/täcke, och jag tyckte då att detta var helt överkomligt. Dessutom hade jag inte så mycket att välja på.
Den senaste tiden har jag lyckats låna tvättsuga av familjemedlemmar eller fått hjälp av en kompis (Stort tack Kajsa!).

I den senaste 'lånade' tvättstugan finns flera wascator:er och bra torkrum. Dessvärre var detta sista gången jag tvättade där, så nu är det bara att hoppas på att wascatorn i Gottebol fungerar.

Hur löser ni hästtvätten? Var tvättar ni vintertäcken och hur gör ni med allt hästhår?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Varsegod! Du vet ju hur jag tvättar;-) har en del saker att tvätta nu efter de där jävla spånet:-(

2011-11-30 @ 11:15:17
URL: http://kajsaflorello.blogg.se/
Postat av: Märi

Antingen lånar mamma tvättstugan i Utterbäck och tvättar täcken eller så står jag på gräsmattan med vattenslang och skurborste varje sommar och gnuggar ;)

2011-11-30 @ 14:27:48
Postat av: Linda

Får nog prova tvättstugan i Utterbäck nån gång. Vad finns det för maskiner där och hur bokar man?



Märi: kan man få låna din mamma? ha ha

2011-12-01 @ 09:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0