Vi trimmar vidare

Det blev en lång dag i stallet igår. Bl.a fick spångången fick sig en liten uppfräschning med nytt spån, vilket var välbehövligt. Ljust och fint blev det.

Sen fick Zinnia sig en uppfräschning hon med, hon kom in och var lerig från topp till tå och med härligt, gyttjiga 'dreadlocks' i hela manen. Det tog sin tid att få henne presentabel :-D

Sen entrade vi iallfall ridbanan och hon fortsätter att vara lika pigg och positiv, denna gång utan några hopp och skutt och kast med liten ryttare.
Började med att jobba lite i skritten på fyrkanten och det är ny betydligt enklare att få henne lite lägre och mer avspänd och då försvinner även passgången!
Hade även Annas ord i bakhuvudet, och därmed försökte jag att rida lite mera bestämt och kräva ställning och eftergivenhet snabbare och inte låta henne 'fladdra' omkring.
Det gav resultat och när vi började trava på 4-kanten så hade jag en bra och lite jämnare bjudning i båda tyglarna. Red endel snett igenom eftersom det är ett bra sätt att få med yttersidan.

Jobbade sen lite på volterna, där jag under en period haft problem med att hon skjuter ut vänsterbogen i högervarv och sätter över mig åt höger och flyter ut.
Jag försöker också tänka lite mera på min sits: slappna av i axlarna, armbågarna intill kroppen och att ej dra tillbaka skänkeln. 
Som avslutning red jag mindre volter på 4-kanten där jag ställde igenom sidorna ordentligt.
Flera gånger under passet frustade hon och hon känns så nöjd och glad och jag får en väldigt bra känsla. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0