Jag gjorde det!

I måndags kväll fick Caspians hovar en omgång med raspen, han har slitit dem ganska ojämt så det var välbehövligt.
Som tur var hade jag en hovslagaraspirant som tog det 'värsta' efter hemkomsten från betet. Vi övade även på att stretcha benet och hoven framåt, och denna gång fungerade det utan några som helst protester.

I går, efter sedvanlig mockning, vattenpåfyllning och foder-iordningställande bestämde jag mig för att prova att hänga på Caspian igen.
Jag började, som förra gången, att ställa upp honom på gången och sen ställde jag pallen på sidan och hängde mig över och klappade honom på andra sidan. Han ville väldigt gärna backa nått steg, för att komma åt matte lite bättre, vilket resulterade att jag fick hoppa ner från pallen och flytta fram honom. Vi upprepade denna procedur några gånger, tills han kunde stå stilla.
Då hoppade jag upp och hängde ordentligt över ryggen, samma sak hände här, han tog ett steg tillbaks och svängde undan rumpan så jag blev tvungen att hoppa ner.

Han var fortfarande inte ett dugg bekymrade över att jag hängde på honom. Vid nästa försök stod han helt still när jag hoppade upp och njöt istället i fulla drag av att jag kliade honom på halsen och myrsloksläppen kom fram :-)
Då lade jag helt sonika vänsterrbent över ryggen och gled upp och satte mig framåtlutad och fortsatte klia honom.

Vad tror ni hände? Ingenting! Caspian fortsatte bara att njuta av att bli kliad. Han är verkligen så himla cool!

Det var en otroligt häftig känsla att sitta där på ryggen för första gången och det bubblade i hela magen av glädje!

Coolingen himself.


Kommentarer
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Vad underbart härligt att det gick så BRA!!! GRATTIS :)

2011-10-12 @ 15:12:21
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Ja, det var verkligen en superhäftigt känsla att sitta däruppe :-D

2011-10-12 @ 15:41:53
Postat av: Amalia.Josbo

Härligt =)) Guud va roligt.....Det är en ståtlig herre :)

2011-10-13 @ 17:22:14
Postat av: Märi

Va roligt för dig :D

2011-10-14 @ 13:39:32
Postat av: Linn Ingvarsson

Härligt! Den känslan är svårslagen :D

2011-10-16 @ 18:22:12
URL: http://http:/dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0