Resumé

De senaste dagarnas stallaktiviteter har varit ganska lugna (förutom sedvanlig mockning, vattenpåfyllning och höpås-påfyllning) så har jag aktiverat Z och caspian i lagom mängd.
Zinnia fick följa med på en skrittur i mörkret i spöregn och snålblåst och i går var det återigen Caspians tur att bli aktiverad.

Jag tränsade och satte på reflexer runt om, och när jag satte på ena reflexen bak kom det en lite kick, och jag insåg att han ju aldrig haft några baksydd på sig, men efter en tillsägelse brydde han sig inte mer om det.
Sen tog jag en longerlina och fäste som tyglar, jag tänkte öva in start och stoppkommando och även fortsätta invänjningen med att leda i träns.
Vi begav oss iväg i mörkret, för övrigt första gången som Caspian gått på promenad i mörker. Det tog inte lång tid innan han förstod start och stopp på kommando, helt nytt är detta naturligtvis inte för den unge mannen eftersom han dagligen leds till och från hage.
Vi fortsatte ner till ridhuset där han fick gå nått varv innan jag släppte honom, och efter lite småbrallande, vände vi tillbaks till stallet. 
På dessa promenader har vi ett ganska raskt tempo, och han visar, än så länge, på samma energi som sin mamma.

Caspian på gången efter vår promenad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0