Zinnia-ridning och Caspian del 3

Igår 'red' jag på båda två :-D

Först passade jag på att ta en tur med Z på fotbollsplanen. Hon var pigg och framåt och efter ett tag, när jag fick igenom ställningen lite bättre sidorna, så kändes det som hon faktiskt inte tappat så mycket ridmässigt trots betesvila och den sporadiska ridningen de sista veckorna (det är mest matte som har tappat).

Däremot har hon tappat musker: överlinjen är tunn och ryggen omusklad och hon har istället fått en rejäl kulmage, så nu är det minskad högiva som gäller. 
Hon har dessutom blivit rejält långhårig! Jag ska ta fram saxen och klippa bara jag får lite tid över! 

Därefter var det Caspians tur. Jag parkerade honom på gången och hämtade pallen och denna gång gjorde jag detta från 'rätt sida' dvs, höger.
Samma procedur som tidigare:  först lutade jag mig över och klappade honom på motsatt sida, därefter tog jag lite sats och hoppade upp och hängde mig över honom och efter en stunds klappande drog jag över benet över ryggen och satte mig framåtlutad upp, jag väntade ytterligaren en liten stund innan jag reste upp överlivet och satt upp helt och hållet.  
Total tid: 3 min :-D

Efteråt fick han mycket beröm och en ordentlig avborstning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0