Caspian 2 ½ år

Jag har ju hela tiden 'hejjat på' att Caspian har växt eftersom mamma Cherry endast är 162 cm hög. Cherrys mamma Electra är bara 159 cm och syster El Corsica (e.Corrado) är 159 cm, därför har jag räknat med att Cherry nog skulle lämna ganska små avkommor.

MEN Caspians halvbror El Lakej ligger runt 160 cm (?) och har en cob pappa ,Abelour Larrikinn, som bara är 152 cm. Även Electra och Corsica har avkommor efter samma hingst, och samtliga ligger runt 160cm.

Så jag börjar inse att Caspian inte alls kommer att bli så liten. Ännu mer spännande blir det att se hans halvsyskon som kommer 2012!

Vi mätte Caspian innan sommarbetet och han var då, som 2-åring, 164 cm i manken, och han var då ganska jämn fram och bak.
Nu när han kom hem från betet såg jag att bakdelen rusat iväg igen :-O och jag vågade knappt mäta honom. Måtstocken visade dock på 164 cm fram och 165 cm bak, så det kändes lite bättre, om det nu stämmer :-)

Caspian på promenad för första gången med sadel.



Kommentarer
Postat av: Lovisa L

han såg mkt större ut efter sommaren än innan!=)

2011-09-30 @ 18:33:26
URL: http://lovisazquasch.devote.se/
Postat av: Linda

Ja, han är stor nu och ska snart börja skola ;-)

2011-09-30 @ 22:32:23
Postat av: Amalia Josbo

Han är så ståtlig :) Å så fruktansvärt lik mamma i sin färg o täckning :)

2011-10-03 @ 07:51:54
Postat av: Linda

Ja, han är en kopia färgmässigt :-)

2011-10-03 @ 12:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0