Skritt på ridbanan och kolik

Det var fortfarande lite fruset och ganska hårt på ridbanan igår men vi sadlade ändå ut och skrittade i ca 30 min. Som tur är så är den väldigt plan. Zinnia var pigg och gad och nöjd över att få komma ut och röra på sig. Vi gjorde inget avancerat, lite flytta och lite skänkelvikningar, halter osv.

Om plusgraderna fortsätter och banan tinar, så har jag anlitat duktig tömkörningshjälp på onsdag. DET blir spännande!

Jag tror att alla var i stallet samtidigt igår så det var full rulle med andra ord!
Det enda som var tråkigt var att Linns 5-åring Cupido visade sig ha feber och antagligen lite kolik-känning eftersom han var uppsvullen, inga tarmljud hördes och han åt dåligt.
I morse, när jag fodrade morgon, var han betydligt piggare. Skönt att det verkar gå åt rätt håll eftersom det alltid är jobbigt när djur är sjuka, vare sig det är egna eller andras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0